Into the Dim

Into the Dim

rpg-éčka26. júl 2018
ikona - Into the Dim

Into the Dim - moja srdcovka. v jednoduchosti hry je krása. jeden hrdina + pes, niekoľko protivníkov a na konci boss. vyvíjaš si postavičku, prechádzaš labyrintom, otváraš truhly so zámkom ako puzzle a riešiš sokoban s posúvaním škatúľ. hudba? úžasná, normálne si ju púšťam v aute.

hľadal som nejakú klasickú hru "rogue-like" alebo "dungeon-crawler" s peknou grafikou a milou postavičkou, ktorá by sa po vyvíjala, prehľadávala by bludisko, hľadala poklady a bojovala z nejakými príšerkami. a tak som našiel hru Into the Dim.

úvodná animácia je krátka a pekná. chýbajúci psy. chýbajúce psi? sakra, ako sa to píše? a tak som nasledoval psíka a dostal som sa do bludiska, level 1. 

najprv som bol šoknutý, že sa nemôžem hýbať práve vtedy, keď kostra ku mne prišla. potom som si uvedomil, že je to krásna hra na ťahy a tlačítko End of Turn tam proste nie je. začal som si všímať to, koľko mám ťahov a koľko ťahov má kostrička, no stále ma zabila. i keď som ako optimista kričal psovi: 

Buddy, I guess you'll get a nice bone for dinner tonight! (také pekné hlášky budeš hrdinsky rozprávať aj naďalej počas hry)

tak som hral a hral a dostával sa v prvom leveli stále ďalej. potom som zistil, že v pravo dole je ešte jedno tlačítko, ktoré je to End of Turn! bisťu a už som si dokázal počkať na kostričku tak, že prišla mi tesne pred panáčika a šup šup tri po papuli a kostrička padla.

keď Ťa zabijú, dostaneš sa do nejakej telocvične, či čo to je, kde si vylepšuješ svoje schopnosti za mince, ktoré v labyrinte zbieraš. 

máš tieto schopnosti, alebo parametre:

  1. srdcia - čiže život = koľko krát Ti môže dať kostrička po papuli
  2. náboje - čiže streľba = koľko krát môžeš vystreliť, ak máš náboje (pekne si prepínaš medzi strieľaním a chodením) ((hmm... a ja mám vo svojej hre RPG: Conquer the World dilemu, ako urobiť strieľanie z luku, ako to urobiť lepšie))
  3. tenisky, činky - čiže pohyb = koľko krokov môžeš urobiť a uniknúť kostričke, alebo sa k nej priblížiť

netreba asi rozprávať, že si mince nemusíš na nič iné odkladať, okamžite ich začni míňať na svoje schopnosti. z telocvične ideš zase do labyrintu. na začiatku hry máš tri životy a tri kroky, tak ako kostrička. 

v hre stretneš ešte ďalšie monštrá:

  • Yorick - kostrička - 3 životy / 3 kroky
  • Bat Eye - oko s dvoma krídlami a dvoma nožičkami - 2 životy / 5 krokov (toto čudo volám skôr Eye of the Beholder :-)
  • Fluffy - pavúk - 3 životy / 3 kroky - bacha, pavúk po Tebe bude strieľať jed, môže Ťa otráviť a pol životy Ti budú ubúdať (hrdinova hláška, keď prvý krát stretne pavúka: Haha, mom would freak out now!)
  • Blockhead - tučko - 6 životov / 4 kroky - veľký drsňák, čistá smrť, keď ho stretneš
  • Boss? - upír - ani neviem, ako sa správne volá, neviem, koľko má životov ani koľko krokov, viem len, že je neviditeľný

levely nie sú stále o tom istom. je level, cez ktorý musíš prejsť iba zo psíkom, ktorý má 1 život a 3 kroky. neviem prečo som si teraz spomenul na Gejzu, ktorý sa tak staral o svojho psíka, že ani do krčmy piť raz neprišiel, že Sagvan? ale kde sme to, ahá.. tak je aj level na čas alebo level, kde môžeš vstúpiť len raz. levelov je 15 + posledný, kde je boss a poviem Ti veru, že boj s ním bola dosť riadna práca a to som mal postavu už vypracovanú na maximum.

tak ako sa Ty vypracovávaš, cvičíš, aby si mal viac krokov, kupuješ si životy a náboje, tak sú aj levely stále ťažšie, viac monštier, viac chodieb. a teraz zisťujem, že som vlastne vôbec nepovedal nič o medzi hrách!

medzihra č.1: zámok na truhličke

čo by to bola truhlička, bez zámku. ale otvára sa stále ťažšie a ťažšie. taká príjemná mini hra, puzzle, kde buď musíš vyfarbiť všetky polia na zámku, alebo sa musíš s kľúčikom dostať na konkrétne pole. pekné. napríklad otvárať truhličku v hre: Look Your Look bolo desné, i keď veľmi realistické.

medzihra č.2: sokoban

pre staršie ročníky je to známy typ hry. pre mladšie píšem princíp hry: tlačíš škatule na určité miesta. sprostá škatuľa sa dá len tlačiť, NIKOLIV ťahať. a keď ju raz zatlačíš do rohu, tak si v riti ... fuj, ako škaredo som začal písať, ale nuž pocity z toho sú také. do levelu sokoban môžeš z labyrintu chodieb vliezť alebo vyliezť po rebríku. tam už nie sú žiadne kostričky ani iná háveď.

a tak blúdiš po chodbách, zabíjaš monštrá, nachádzaš lekárničky so životmi, truhličky s peniazmi, alebo bedne s nábojmi. nájdeš aj kľúč a s ním si otvoríš dvere von z bludiska. a to je všetko. už mi treba odpovedať len na otázku: prečo je to moja srdcovka?

srdcovka, lebo pre toto:

  • 4 + 1 protivníkov, každý je taká pekná charakteristická postava, že im sám počas hrania budeš dávať mená a rozprávať sa s nimi. neznášam hry, ktoré sa pýšia 100+ monštier, načo toľko veľa? a ani k jednému z tých sto si neurobíš vzťah, len to kosíš zaradom :-(
  • hrdina + pes, páčilo sa mi, že som hral v jednom leveli psa, čiže výmena postavy z niekoho iného v rovnakom type levelu je super, zmení pohľad na hru
  • jasné parametre hrdinu, život, kroky, streľba. stále som neprišiel iným hrám na chuť, kde máme dexterity, constitution, inteligence, wisdom, charizma a ďalšie blbosti, ktoré si zvyšuješ, prípadne Ti rastú sami a netušíš ako ich máš použivať. nakoniec kosíš zaradom všetko so svojou ostrou sekerou wisdom/newisdom inteligence/neinteligence ;-(
  • perfektná grafika, jednoduchý, ale jasný tileset. pozrieš na screenshot a hneď vieš, čo máš robiť. jasné a stručné tlačítka pohybu, či streľby, taktiež ikony života a krokov. GUI je zvládnuté perfektne. 
  • stačí jeden obrázok - plagát hry, kde sú nakreslené všetky postavičky, je rozdelený ako jing/jang na čiernu časť s protivníkmi a bielu časť s hrdinami. plagát hry mám vytlačený a zarámovaný vo firme nad mojím pracovným stolom!
  • hudba je... bože môj, hudba to je lahodná muzika pre uši aj dušu! a zasluhuje si celý odstavec!

článok je zamknutý

chceš vedieť, ako to skončilo?
zdieľaj hru a čítaj ďalej

ďakujeme, že hru zdielaš a rozprávaš o nás kade-tade

hudba je úžasná!

midi. beeper. pc speaker. pár tónov, jedna melódia, ktorá sa navodí atmosféru tajomná a trocha aj jemného strachu. do toho efekty, keď fackuješ kostru, alebo každý Tvoj krok, či krok monštra. jednoducho každý zvuk je super. či už vezmeš lekárničku, alebo vystrelíš. muzika tejto hry je jedna úžasná opera. preto som sa po nej obhliadal a našiel sountrack na stránke soundcloud.com

čo dodať na záver? považujem hru za dokonalú hru s minimálnym počtom assetov, ktoré boli použité. hra má spád a všetko, čo bolo v hre pripravené, dostaneš ako hráč plnými dúškami a vychutnáš si každý pixel, každý sprite, každý tileset. ak keď hru celú prejdeš, ostane Ti v pamäti krásny zážitok.

menej je viac. táto hra je toho dôkazom. nič tam nie je naviac, nič tam nie je zbytočne. takéto hry chcem robiť. hry ako je megahra Into the Dim. tu je link na grafickú prezentáciu hry na behance.net.

Plusy

grafika, hudba, štýl hry, monštrá, jednoduchosť využitá na maximum

Mínusy

namiesto telocvične, by som urobil nejakú mapu, kde by boli jednotlivé vchody do levelov a svoj vlastný dom, ktorý by bol tou telocvičnou. nič iné vytknúť nemôžem.

linky

http://happymagenta.com/into-the-dim/
Available on the App Store

video

screenshoty

Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim
Into the Dim

Ulož si screenshoty:

hodnotenie

hodnotím hru na 5 a ty?

späť na hlavnú stránku